Rohanó világunkban számos teendőnk akad a mindennapi munkánk során, amit fejben tartani már önmagában nagy kihívás és hozzá jönnek még a magán programok is. A Microsoft 365 felhőszolgáltatásában többféle megoldás is a rendelkezésünkre áll, hogy könnyedén átláthassuk teendőinket cégen belül és kívül egyaránt. Az alábbiakban igyekszünk röviden összefoglalni, milyen lehetőségeink vannak a feladataink nyomon követésére a Microsoft365 szolgáltatáson belül.
ToDo
Egyéni feladatok kezelése a Microsoft ToDo-val
A Microsoft 365-ben található, elsődleges funkcióját tekintve egyedi feladatok követésére tervezett szolgáltatás a Microsoft ToDo, melynek segítségével könnyedén követhetjük a napi teendőinket, legyen szó egy céges esemény megszervezésétől a gyerek focicipőjének megvásárlásán át bármiről. A ToDo-t legegyszerűbben az Outlookba integrálva tudjuk használni, ahol könnyedén létrehozhatjuk feladatinkat, beállíthatunk emlékeztetőket, de kategorizálhatjuk is az egyes tevékenységeket. Ezenfelül megadhatjuk, hogy ismétlődjenek-e az egyes teendők vagy sem, bónuszként pedig, akár kollégáinkkal közös listát is készíthetünk. A ToDo az Outlookba integrált verzión felül elérhető mobil, illetve önálló alkalmazásként is a webes feleületen. Alapértelmezett nézete a napi teendők, így nincs más dolgunk, mint a reggeli kávé mellett átfutni, mi vár ránk aznap és máris egy gonddal kevesebb.
Planner
Közös feladatok nyomonkövetése a Microsoft Planner-rel
Microsoft Planner, hasonlóan a ToDohoz, szintén része a Microsoft 365 szolgáltatásnak, elsősorban közös feladatok kezelésére, egyszerűbb projektek követésére való, ahol könnyedén rendelhetünk feladatot projektben résztvevő személyekhez. A feladatokhoz hozzáadhatunk csatolmányokat és ellenőrző listát is, illetve kategorizálhatjuk kedvünk szerint. A Planner egyik legjobb funkciója, hogy a feladatok jól áttekinthetőek az adott projekteken belül, hiszen számos rendezési nézet áll rendelkezésünkre, a határidőtől kezdve, feladat állapotán, kategóriáján át a felelősökig, amit megjeleníthetünk kanban alapú elrendezésben, valamint egy naptárnézet segítségével a határidőket külön is követhetjük, akár saját naptárunkhoz is hozzáadva. A Planner szolgáltatás webes felületen, illetve mobil applikáción keresztül érhető el, ezen felül hozzáadhatjuk Sharepoint Online felülethez is.
Tasks in Teams (Planner és ToDo)
Csapatfeladatok kezelése a Tasks in Teams segítségével
Végezetül a Microsoft 365 szolgáltatásain belül a Teamsbe integrálva megtaláljuk a Tasks in Teams alkalmazást, mely magába foglalja a Todo és a Planner funkcióit, melyet egy felületen a Teamsből könnyedén használhatunk, mind webes, mind asztali, mind mobil eszközről. A Tasks nem egy önálló szolgáltatás, hátterében a ToDo és a Planner áll, így rugalmas használatot biztosít, mindenki megtalálhatja a számára szimpatikus felületet, a rendszer alapértelmezetten szinkronizálja a feladatokat az egyes szolgáltatások között. A Tasks megkönnyíti a feladatkezelést, hiszen elegendő a Teams-t megnyitni, ahol így még egyszerűbb a közös munka.