A GINOP Plusz-1.2.3-21 a mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása a leghátrányosabb helyzetű régiókban pályázat keretében számos hazai vállalkozás pályázott sikerrel a 2022-es évben. A felhívás keretében igényelhető 70%-os támogatás révén, a kötelező eszközbeszerzésen túl, a pályázóknak további támogatható tevékenységek közül kellett választani, úgymint építés-bővítés, tanácsadás, képzés, megújuló energia vagy IT fejlesztés-felhőszolgáltatás.
A pályázat Felhőalapú és egyéb online üzleti szolgáltatásokkal, megoldásokkal szemben támasztott követelményeivel a 8. számú melléklet foglalkozik részletesen. A dokumentum a pályázati felhívás segédletei között letölthető. A GINOP Plusz-1.2.3-21 egy komplex pályázat, amelynek vannak kötelezően megvalósítandó elemei. Amennyiben a pályázó vállalkozás a pályázat keretén belül felhős megoldás megvalósítását vállalta, akkor e nélkül a pályázat nem zárható és pontvesztést vonhat maga után. Ennek következtében, szélsőséges esetben a megítélt támogatás nem fordul át vissza nem térítendőbe, illetve akár nem támogatható kategóriába is kerülhet a pályázat.
A választott felhő szolgáltatás (Microsoft 365) mint termék megfelel a pályázat előírásainak, de a sikeres pályázati elszámoláshoz szükség van a pályázati feltételek szerinti használatba vételre is, amely a pályázó kizárólagos felelőssége. Az egyes funkcionális célterületekre vonatkozó követelmények teljesítését a támogatási kérelem aláírásával és beadásával vállalja a kedvezményezett és azok teljesítését a kifizetés előtt, továbbá a fenntartási időszakban a Közreműködő Szervezet ellenőrizheti az alábbiakra való tekintettel:
- Dokumentáltság
- Fenntarthatóság, felhasználói támogatás
- Törvényi megfelelőség
- Integráltság, digitalizáltság
- Naplózás
- Képzés
- Jogosultságkezelés
- Referencia
- Magyar vagy angol nyelvű szolgáltatási környezet és szoftververzió
- Távoli elérés
- Hibabejelentés dokumentáltsága
- Bevezetett megoldások adattöltöttsége és valós használata
- Adatmentés és adatvédelem
A GINOP PLUSZ-1.2.3-21 támogatás igénybevételével használatba vett moduloknak és szolgáltatásoknak általánosan és egységesen meg kell felelniük a fenti felsorolásban szereplő, „Kötelezően teljesítendő követelmény” feltételeknek.
Továbbá a GINOP PLUSZ-1.2.3-21 felhívás Felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület szakmai melléklete a Táv- és csoportmunka támogatás funkcionális specifikációra vonatkozóan is követelménylistát határoz meg. Ezen funkcionális területre az alábbi összes szempont teljesítése kötelező:
- Biztonságos távoli kapcsolat
- Biztonságos levelezési lehetőség
- Osztott információs bázis építésének lehetősége
- A papír alapú dokumentumok elektronikus kezelési, tárolási lehetőségének megteremtése
- Valós idejű üzenetküldő szolgáltatás bevezetése (A vállalat
munkavállalóinak 80%- ának saját, személyre szóló hozzáféréssel kell rendelkeznie.)
- Feladat státuszait követő megoldás használata (A vállalat munkavállalóinak 80%- ának saját, személyre szóló hozzáféréssel kell rendelkeznie.)
- Információbiztonsági és üzletfolytonossági követelmények
Hogyan lehet megfelelően felkészülni az elszámolásra és az ellenőrzésre?
A Microsoft 365 az egyik legsokoldalúbb táv- és csoportmunka megoldás, ezért többnyire elég a rendeltetése szerint használatba venni a rendszert. A használatba vétel a cégmérettől és a napi ügymenettől erősen függ, haladó felhasználó szinten azonban önállóan is megoldható. Első lépésben elengedhetetlen a pályázati kiírás és a megfelelő mellékletek átolvasása, a vállalásokkal szemben támasztott követelmények megértése. Ezt követően a további lépések megtétele érdekében szükséges lehet a rendszergazdával való egyeztetés, majd következhet a Microsoft 365 rendszer használatba vétele a napi munkavégzés támogatásához.
(Ha bizonytalan, kérdése van, vagy segítségre van szüksége a Microsoft 365-el, a beköltözéssel és üzemeltetéssel kapcsolatban keressen minket…)