Azokban az iparágakban, melyekben nagy az első vonalbeli munkaerő aránya, az esetek többségében komoly kihívást jelent az irodai és a fizikai dolgozók kapcsolattartása.
A Microsoft Teams egyetlen közösen használható platformon könnyíti meg a kollégák együttműködését.
Hogy a gyakorlatban miként valósulhat ez meg?
Vessünk egy pillantást arra, hogy egy ruházati kiskereskedelmi vállalat, miként tudja optimalizálni működését a Microsoft Teams segítségével.
Adott egy kiskereskedelmi ruházati lánc, melynek valamennyi munkatársa, pozíciótól függetlenül rendelkezik Microsoft Teams fiókkal.
A vezetés és a Teams
A vezetés felfigyel rá, hogy gyermek ruhákból a raktárban hatalmas árukészlet halmozódott fel, ezért a vezetői Teams csatornában felkéri az üzlet székhelyén dolgozó értékesítési menedzsert, hogy vizsgálja felül a raktárkészletet és teremtsen helyet az új árukészlet számára.
A menedzser és a Teams
A menedzser értesítést helyez ki a Teamsben, melyről az üzletlánc valamennyi üzletének vezetője értesítést kap. Az értesítésben tanácsot kér: az üzletvezetők milyen praktikákkal értek el jó teljesítményeket a gyermekruhák értékesítése során? A beérkező válaszok között kincsre lel, mikor az egyik üzletvezető remek eladásokról számol be a kirakat gyermek próbababákkal történt frissítése során. A menedzser az új információ alapján Teams-ben tárolt jelentéseket böngészve kiszűri az üzletlánc legjobban teljesítő üzleteit, majd megnézi, azok jelenleg milyen kirakatokkal üzemelnek.
A megfigyelések során rájön, hogy a legjobban teljesítő üzlet kirakatát frissíteni kell a gyermek próbababákkal, rajtuk a készleten felhalmozódott ruhákkal.
A menedzser a kirakat frissítésének feladatát felviszi Teams felületére becsatolt To Do, vagy Planner alkalmazásba, jelöli a feladat prioritását és hozzá rendeli az adott, legnagyobb forgalmú üzlet vezetőjét. Az üzletvezető a feladatról azonnali értesítést kap.
A feladatot olvasva az üzletvezető konstatálja, hogy a próbababák cseréje megzavarhatja az üzlet szokásos működését, ezért a Teamsben elérhető műszakbeosztást kezelő (Shift) alkalmazásban egy jegyzetet közzétéve tájékoztatja az egész csapatot (az üzlet dolgozóit) a feladatról, a próbababák cseréjéről.
Ezt követően még mindig a Teams felületén maradva ellenőrzi a munkabeosztást, és célzott üzenetben a feladathoz rendeli az egyik aznapra beosztott eladó munkatársat.
A kollégák és a Teams
Az eladó kolléga azonnal értesül róla, hogy műszakjához feladatot csatoltak és látja, hogy frissíteni kell a kirakatot a gyermek próbababákkal. Hogy a feladatot gördülékenyen véghezvigye, a Teams Walkie Talkie / adó-vevő funkcióját használva rögtön kapcsolatba is lép kollégáival, pillanatok alatt ellenőrzik a leltárt és a próbababák cseréjét.
Miután a feladat elvégzésre került, a felelős eladó lefényképezi az új kirakatot és csatolja a hozzá rendert feladathoz, frissítve annak státuszát.
Az üzletvezető azonnal értesül a feladat elvégzéséről, egy kattintással módosítja a rá kiosztott feladat státuszát, amiről a fizikailag távoli székehelyen dolgozó menedzser kolléga azonnal értesül, még akkor is, ha épp irodán kívül tartózkodik, hiszen neki laptopján és mobiltelefonján is fut az alkalmazás.
A csapatmunka egymástól távol dolgozó kollégák között is gördülékenyen ment végbe. A feladatot kiosztó vezető pedig folyamatosan, transzparensen követni tudta a feladat előrehaladását.
A Microsoft Teams segítségével az egész szervezet kapcsolatban lehet egyetlen platformon, az üzleti folyamatok optimalizálása érdekében, minden nap üzleti értéket teremtve.